Põhjaranniku arhiiv

31. märts 2005
RUS


Ajaleht
UUDISED
· Haridus
· Keskkond
· Kriminaal
· Kultuur
· Majandus
· Militaar
· Piirilt
· Poliitika
· Sotsiaal
· Sport
· Tervishoid
· 110/112

ARVAMUS
· Juhtkiri
· Kommentaar
· Lugeja kirjutab
· Väitlus
· Üks küsimus

VEEL HUVITAVAT
· Ajalugu
· Intervjuu
· Isikulugu
· Olemuslugu
· Reportaaž


  
Me ei vaja raha ega tuntust!
Kommentaar MARKO KALDUR

Viimased nädalad on näidanud, et Ida-Viru meelelahutusürituste korraldajaid ei huvita vähimalgi määral, kas ja kui palju nende üritustel rahvast käib.

Neile tundub olevat enesestmõistetav, et kui midagi korraldatakse, siis kõik ka teavad seda. Selline lihtsameelsus on saanud kahjuks saatuslikuks juba mitmele üritusele ning annab surmahoobi lähiajal kindlasti veel mitmele.

Kohe tulevad meelde Avinurme rongiliini käikuandmine, Toila sadamakõrtsi ja rannahooaja avamine, Peipsi-äärsete maakondade laulupidu, Jõhvi jada. Eelmisest suvest Kauksi ranna avamine ja sulgemine, väiksemad laulu-, tantsu- ja spordiüritused, jaanipäevapeod. Kuid need on vaid väike osa toimunust.

Üritused vaevlevad pealtvaatajate nappuses, kohalviibivad müüjad saavad kesise käibe. Vähesed külastajad ei ole rahul, kuna osa programmi jääb ära, sõpru-tuttavaid ka ei ole. Valitseb üleüldine negatiivne meeleolu. Tagantjärele aga virisevad korraldajad, et inimesed ei huvitu toimuvast ega taha üritustel käia.

Ei maksa publikunappust publiku kaela ajada. Et rahvast kohal vähe, on vaid korraldajate endi süü! Enamikku neist üritustest avalikkus isegi ei tea. Sest eelreklaam, mida neile sündmustele tehakse, on vähene või suisa olematu. Reklaam on aga peamine, mis rahvast meelitab.

Ei tasu arvata, et üks väike reklaamkastike ajalehes või lühike kokkuvõtlik artikkel uudisteveeru nurgas inimeste tähelepanu köidab ja neid kohale toob.

Korraldajatel on vaja läheneda ürituse tutvustamisele teistviisi. Tuleb haarata võimalikult erisuguseid meediakanaleid ning nende huvi pidevalt üleval hoida. Maakonnas on mitmeid ajalehti, Interneti-portaale, telekanaleid, infokeskusi. Ka üleriigilised ajalehed, raadiod, telekanalid ning Interneti-portaalid avaldaksid meeleldi informatsiooni toimuvast - kui nad vaid seda kusagilt saaksid!

Informeerides järjekindlalt kõiki neid kanaleid toimuvast, pööravad nad varem või hiljem sündmusele tähelepanu. Sündmuse eelinfo, kava ja esinejad, täpsem info toimuvast, pikemad pressiteated, kommentaarid, järelkajad - sellist teavet pidevalt edastades sunnite neid endaga arvestama.

Tutvustav kampaania ei maksa kümneid tuhandeid kroone. Kui leidub inimene, kes suudab kirjutada valmis eelinfo, köitva pressiteate ning anda täpsemat teavet sündmuse üksikasjadest, siis on inimressurss olemas.

Kõigil meediakanalitel on olemas oma e-posti aadressid, kuhu saab selle info saata. Ligipääs Internetile on praegu võimaldatud juba peaaegu kõigile inimestele - seega ei saa pugeda vabanduse taha, et ollakse metsakülast. Ja kui see isegi sedasi on, siis saab kokku leppida mõne tuttavaga, kel juurdepääs Internetile olemas. Vajadusel võib sama infot saata ka posti teel, mis aga on omajagu kallim.

Ning kui olemas ka kontakttelefon või e-post, millelt meedia täpsustavat informatsiooni küsida saab, siis ongi kampaania sama hästi kui tehtud.

Lisades veel paar atraktiivset reklaaminuppu ajalehte ja Interneti-portaalidesse, on võimalik huvi inimestes veelgi suurendada. See muidugi tähendab mõnevõrra suuremat (ent mitte üle jõu käivat) eelarvet - kuid suurem külastajate hulk toob investeeringu kohe tagasi.

Ning lõpuks tasub kutsuda kohale ka kõik oma tuttavad ja paluda neilgi sõpru kaasa võtta. Sellisel kombel laieneb informeeritute ring oluliselt - kokkuvõttes kasvab ka ürituse külastajate arv.

Ees on mitmed maakondlikud suursündmused. Kas nende korraldajad tahavad ettevõtmise tuntust ning publikut, see sõltub juba neist endist. Sest inimestel on suvel igav, igasugune meelelahutus kulub marjaks ära. Seepärast on paljud valmis oma kondid rannaliivalt või koduaiast ära lohistama, et kontserdile, peole või laadale minna. Kuid kui ei teata toimuvatest üritustest, siis jääb ka minemata.

Loodan, et siinsetele ettevõtjatele ja meelelahutusürituste korraldajatele jõuab ruttu kohale enesereklaami vajalikkus. Sest vastasel korral nad lihtsalt surevad välja.

Neljapäev, 13.06.2002

 
Seotud viited
· Veel Kommentaar
· Avinurme


Enim loetud teemast Kommentaar:
Me ei vaja raha ega tuntust!



Seaded
· Prindi leht
· Saada see artikkel sõbrale