Põhjaranniku arhiiv

31. märts 2005
RUS


Ajaleht
UUDISED
· Haridus
· Keskkond
· Kriminaal
· Kultuur
· Majandus
· Militaar
· Piirilt
· Poliitika
· Sotsiaal
· Sport
· Tervishoid
· 110/112

ARVAMUS
· Juhtkiri
· Kommentaar
· Lugeja kirjutab
· Väitlus
· Üks küsimus

VEEL HUVITAVAT
· Ajalugu
· Intervjuu
· Isikulugu
· Olemuslugu
· Reportaaž


  
Keskväljakust saab keskparkla
Majandus Jõhvi linnavalitsuse ja Tsentraali haldaja vahel sõlmitud leping jätab Keskväljakust jalakäijatele alles vaid ülekäiguraja.

Jõhvi volikogu otsusega on Keskväljak antud osaühingule Jõhvi HKT Keskus 35 aastaks tasuta rendile õigusega korraldada seal parkimist.

Eluliselt vajalik

Jõhvi volikogu esimehe Vallo Reimaa sõnul oli see otsus möödapääsmatu. "Ainuke võimalus säilitada väljak inimeste jaoks oleks olnud Tsentraali mitte ehitada," kinnitas Reimaa, "sest selle hoone funktsioneerimiseks on see väljak eluliselt vajalik."

Elulist vajadust parkimisplatsi järele näitas Jõhvi HKT Keskuse valmisolek kanda väljaku 1,5 miljoni suurustest rekonstrueerimiskuludest 1,2 miljonit ning võtta platsi hooldus enda kanda. "Miks peaksin oma raha lihtsalt linnavarasse panema, kui mul sellest mingit tulu ei ole," tähendas osaühingu juhatuse liige Allan Mänd. Talle jääb arusaamatuks Põhjaranniku tänavaküsitlusest selgunud linnaelanike soov näha Keskväljakut autodest prii linnasüdamena. "Palju seal platsil neid autosid siis on? Kella kuuest õhtul on see plats põhimõtteliselt inimestele vaba - tehku mida tahavad."

Kogu lugu

Männi sõnul on linnaelanikel oma arvamus alati varnast võtta, tegudest aga ei tasu rääkidagi. "Kui läheb tegutsemiseks, siis pole kedagi," nentis ta. "Kui ei taheta, siis ma võtan selle renoveerimiskava maha ja mul ükskõik."

"Iga asi on kompromisside leidmine," arvab Jõhvi abilinnapea Priit Kesler, kelle sõnul toimub väljaku renoveerimine siiski arvestusega, et seal saab hakata üritusi korraldama, ilma et väljaku haldaja selle eest tasu küsiks.

Reimaa arvates muutub ürituste läbiviimine platsil raskemaks, kuna see nõuab pikemat planeerimist. "Kuid ega ta enne ka kerge olnud," meenutas ta olukordi, kus tantsijatel on tulnud ümber autode kepselda.

"Ürituse korral tõkestatakse autode ligipääs väljakule ja kogu lugu," ei näe Mänd probleemi.

Argiajal aga jääb Keskväljakust inimeste tarvis alles sebra, mis juhatab otse Tsentraali ukse ette. Kuusk, mis jõulude ajal liialt laiutama kipub, kolib platsi serva.

Keskväljakust ei piisa

Reimaa sõnul jääb ka Keskväljaku ümberkujundamisest keskparklaks linnale väheseks. "Jõhvi vajab tunduvalt rohkem parklaid, kuna liiklus tiheneb väga kiiresti - mida rohkem tuleb ärikeskusi, seda rohkem liigub autosid." Ühelt poolt kurtmine parklate vähesuse üle, teiselt poolt jalakäijate ahistamise üle, kirjeldab Reimaa tekkinud olukorda linnas. "See on tõsine probleem," tõdeb ta. "Kui me aga tahame, et Jõhvi oleks teeninduskeskus, siis on meil parklate järele veelgi suurem vajadus."

Autode kuhjumist Keskväljakule võib Reimaa arvates tulevikus pidurdada gigantse kaubanduskeskuse ja suurte parkimisplatside kerkimine linna serva. "Kas see saab olema kahe, kolme või rohkema aasta pärast, ei oska keegi öelda, aga ta tuleb siia regiooni niikuinii," on Reimaa veendunud. "Ja see muudab kogu kesklinna kaubandust, muutes ka Tsentraali rohkem kontorite-kesksemaks."

Tahtmist otse Tsentraali ette sõita võib vähendada ka parkimistasu kehtestamine Keskväljakul, leiab Reimaa. See õigus on väljaku rentijatel lepingujärgselt olemas.

Nagu ka kohustus rajada Tsentraali rentijate ja maavalitsushoone tarvis uus parkla, mis samuti Keskväljaku autokoormust vähendaks.

Leping näeb ette ka Lenini kunagisele asukohale purskkaevu ehitamist ning tänavakorvpalli mängimise võimaldamist väljakul. "Kuna väljak saab kvaliteetse kivikatte, kus vajaduse korral saab korvpalli mängida, siis eraldi asfaltkattega kohtade rajamist ei pidanud me vajalikuks," on Reimaa sõnul algset kavatsust muudetud.

16. juuniks peab Jõhvi linna keskväljak olema renoveeritud, 24. juunil leiab Jõhvi keskparklas aset vabariiklik võiduparaad.

TIIA LINNARD
Kolmapäev, 12.02.2003

 
Seotud viited
· Veel Majandus
· Jõhvi linn


Enim loetud teemast Majandus:
Valastele endiselt treppis teed mööda



Seaded
· Prindi leht
· Saada see artikkel sõbrale