Põhjaranniku arhiiv

31. märts 2005
RUS


Ajaleht
UUDISED
· Haridus
· Keskkond
· Kriminaal
· Kultuur
· Majandus
· Militaar
· Piirilt
· Poliitika
· Sotsiaal
· Sport
· Tervishoid
· 110/112

ARVAMUS
· Juhtkiri
· Kommentaar
· Lugeja kirjutab
· Väitlus
· Üks küsimus

VEEL HUVITAVAT
· Ajalugu
· Intervjuu
· Isikulugu
· Olemuslugu
· Reportaaž


  
Ränk raudteeõnnetus: 1 hukkunu, 150 inimest pääses imekombel
110/112 Üks inimene sai surma ning 150 pääses imekombel, kui Vaivara vallas Auvere raudteeülesõidukohal eile varahommikul Moskva-Tallinna reisirong õliveokit rammis.
Kuigi eilehommikuses raudteeõnnetuses hukkus üks inimene ning üks inimene sai raskelt viga, leiavad asjatundjad, et asjaolusid arvestades oleks siin võinud aset leida tõeline katastroof.

Hommikul kell 5.39 toimunud raudteeõnnetuses hukkus tsisternautos olnud naine, veoki juht viidi teadvusetuna haiglasse. Kergeid vigastusi said vedurijuht ning tema abilisest poeg, mõlemad Narva elanikud. Ükski rongis viibinud 149 reisijast viga ei saanud.

Paanikat polnud

Rongi restoranvaguni töötaja Tatjana rääkis Põhjarannikule, et mingit paanikat pärast kokkupõrget vagunites polnud. "Paljud reisijad magasid nii varasel hommikutunnil. Mõned neist ei ärganud ka kohe pärast kokkupõrget, sest järsku pidurdust ei järgnenud ning reisijad vagunites ei uperpallitanud," sõnas Tatjana.

Mitmed politseinikud ja päästetöötajad olid veendunud, et tunduvalt suuremat ohvrite arvu õnnestus vältida vaid seetõttu, et kõik 9 vagunit jäid pärast kokkupõrget ratastele. Kummuli lendas vaid vedur, mis jooksis kohe pärast õnnetust rööbastelt. Pärast kokkupõrget sõitis rong veel paarsada meetrit, kuni jäi lõpuks raudteepöörmel seisma. Ilmselt pöörme tõttu vedur raudteelt maha jooksiski, peatades kummuli vajudes kogu rongi liikumise.

Raudteeliiklus Tallinna ja Narva vahel katkes ligi ööpäevaks, samuti oli raudteeülesõidukoha läheduses pikalt suletud autoliiklus.

Hea tee põhjustab hoolimatust

Õnnetuspaigal viibinud raudteetöötajad rääkisid, et on sellesse ülesõidukohta alati umbusuga suhtunud, sest nii tee kui ülesõidukoht ise on väga heas korras ning paljud juhid kihutavad sellest üle, veendumata ohutuses.

Ka Narva elektrijaamadele on see paik tuntud õnnetuste poolest, sest tänavu on olnud juba mitu juhtumit, kus 60tonniste põlevkivikoormatega jaamade poole kihutavad veokid pärast ülesõidukohta kraavi lendavad.

Autojuht Konstantin, kes eile ootas, millal politsei ülesõidukoha taas liikluseks avab, arvas, et selles paigas on autojuhtide tähelepanu tavaliselt hajutatud ning seetõttu tuleks sinna paigaldada peatumisele kohustav stoppmärk. Mees oletas oma kogemusele tuginedes, et tsisternveoki juhti võis pimestada tõusev päike, kui Moskva rong ülesõidukohale ida poolt lähenes.

Ida prefektuuri Jõhvi politseiosakonna ülemkomissar Ain Kruuse lausus Põhjarannikule, et ta on õnnetuse ulatusest vapustatud: "Töötan politseis juba 13 aastat, ent mulle ei meenu, et siin kandis varem midagi säärast oleks juhtunud."

Riigi päästeameti peadirektor Mati Raidma ütles, et kui sündmused oleksid musta stsenaariumi järgi läinud, olnuks nii ohvrite hulk kui kahju ulatus tunduvalt suurem.

Eile õhtul teatas Raidma Põhjarannikule, et taastamistööd jätkuvad ja raudteetöötajad püüavad liikluse võimalikult kiiresti taastada. Nad lootsid sellega valmis jõuda täna hommikuks. Samal ajal pumpas õliveoki omanikfirma purunenud tsisternautost õli teise veokisse.

Keskkonnareostus likvideeritakse

Raudteeõnnetuses purunenud tsistern vedas põlevkiviõli, mida toodetakse Narva elektrijaamade territooriumil asuvas tehases. Ettevõtte juhataja Nikolai Golubev rääkis, et antud juhul veeti kütteõli, mis on tuleohutuse seisukohalt üks ohutumaid. Ent siiski oli tema sõnul võimalus, et laadung võib juhuslikust sädemest süttida.

Ööpäevas lahkub tehasest 10-15 sellist kütuseveokit. Tehase suurimaks partneriks on Ida-Virumaa kütusefirma Select Oil, kellele kuulus ka õnnetusse sattunud veok. Ettevõtte juht Nikolai Kulakevitš keeldus juhtunut kommenteerimast, viidates õnnetusest tingitud emotsionaalsele seisundile.

Kokkupõrge oleks võinud põhjustada ulatusliku keskkonnareostuse, sest osa tsisternis olnud õlist ning vedurikütusest valgus maha. Keskkonnainspektsiooni avalike suhete nõunik Leili Tuul rääkis, et õnnetuspaigal teostasid mõõtmisi nende töötajad, kes leidsid, et korvamatut kahju keskkonnale tekitatud pole. Inspektorite hinnangul sattus õnnetuse mõjul keskkonda kokku 10 tonni põlevkiviõli ja diislikütust. Kahju likvideerimiseks tuleb kogu kahjustatud pinnas üles koorida ning ära vedada.

ILJA SMIRNOV
Reede, 9.07.2004

 
Seotud viited
· Veel 110/112
· Kiviõli linn
· Narva
· Vaivara
· Ida-Virumaa


Enim loetud teemast 110/112:
Klient lõi Eesti Energia teenindajat näkku



Seaded
· Prindi leht
· Saada see artikkel sõbrale