Põhjaranniku arhiiv

31. märts 2005
RUS


Ajaleht
UUDISED
· Haridus
· Keskkond
· Kriminaal
· Kultuur
· Majandus
· Militaar
· Piirilt
· Poliitika
· Sotsiaal
· Sport
· Tervishoid
· 110/112

ARVAMUS
· Juhtkiri
· Kommentaar
· Lugeja kirjutab
· Väitlus
· Üks küsimus

VEEL HUVITAVAT
· Ajalugu
· Intervjuu
· Isikulugu
· Olemuslugu
· Reportaaž


  
Euroraha aitab otsida parimat kohta Narva jõe uuele sillale
Majandus Euroopa Liidu ühtekuuluvusfond eraldas ligemale kaheksa miljonit krooni, leidmaks paremaid lahendusi sõidukite liikluse korraldamiseks üle Narva jõe.

Rahandusministeeriumi ühtekuuluvusfondi talituse spetsialisti Marika Vaariku sõnul võivad uuringud kesta veidi üle aasta. “Uuringud muudab probleemseks see, et palju sõltub Venemaast. Ma ei oska öelda, kes peaks uuringute tegemise Vene poolega kokku leppima. Ideaalne oleks, kui seda teeb majandusminister, kes kohtuks selles küsimuses Venemaa majandusministriga,” ütles Vaarik.

Maanteeameti peadirektori Riho Sõrmuse sõnul on põhiküsimuseks kahel pool jõge piiriületustoimingute korraldamine logistiliselt senisest läbimõeldumalt. "Praegu ei ole küsimus silla läbilaskevõimes, vaid selles, et sild on kasutusel kui parkla."

Viis aastat tagasi arvestati Sõrmuse sõnul uue silla ehitusmaksumuseks 300-400 miljonit. See number hõlmas silda ning Eesti poole terminalide ja juurdepääsuteede rajamist.

Ida-Viru maavanema Ago Silde sõnul on Narva piiripunkti läbinud veoautode arv kahe viimase aasta jooksul kasvanud kaks korda. Tänavu esimestel kuudel on kasv mullusega võrreldes olnud üle 40 protsendi.

“Kui me praegu ei mõtle uue Narva silla ehitamisele, siis paneme sellega Eesti majanduse ja transiidi arengule ette stoppmärgi. Tuleb aru saada, et Narva uus sild on vajalik mitte ainult Eesti ja Venemaa kaubavahetuse jaoks, vaid kogu lääne ja ida vahelise transiidi arendamiseks,” lisas Silde.

Silde sõnul kasvavad kaubavood, mis kulgevad mööda Transsiberi raudteed, iga kuuga. Meie põhjanaabrid tahavad selles aktiivselt osaleda ning plaanivad selleks ehitada teise raudtee riigi idapiirist Helsingi ja Naantali sadamasse. “Olemasoleva raudtee võimaluste juures ei mahu kaubad lihtsalt enam läbi.”

Uue silla võimaliku asukohana on arutlusel olnud kolm varianti: praeguse Narva raudteesilla kõrval, Narva linna põhjapiiril või Narva ja Narva-Jõesuu vahel asuvas Riigikülas.

PR
Kolmapäev, 30.03.2005

 
Seotud viited
· Veel Majandus
· Narva
· Eesti


Enim loetud teemast Majandus:
Valastele endiselt treppis teed mööda



Seaded
· Prindi leht
· Saada see artikkel sõbrale